Žlutý kamion týmu Big Shock Racing úspěšně prošel přejímkami a odstartoval do sedmidenního dálkového závodu Rallye du Maroc. V kategorii kamionů soupeří se svým dvojčetem, identickým Ivecem, které ve stejný čas vzniklo v sedlčanských dílnách týmu Big Shock Racing, na zakázku pro Jaroslava Valtra. A hned první sobotní část marocké rally ukázala, že organizátoři pro jezdce připravili trať, na které se nebudou nudit. Skály a kameny opsetý terén nekompromisně prověří odolnost závodních strojů i připravenost jezdců. V první etapě dojel Karel po dvou defektech a drobné navigační chybičce do cíle na 2. místě.      

Karel je ve skvělé formě! 

Závodní stroje se pod dohledem pečlivých Big Shock Racing mechaniků vydaly do Maroka s dostatečným předstihem po silnici. Zatímco Mates, Fery a zbytek týmu ve čtvrtek po práci naskočili na letadlo, které je přeneslo z deštivé Prahy do noční vyhřáté Casablanky, kde začalo cosi jako noční „předrallye“. Vzbudit obsluhu autopůjčovny po půlnoci totiž nebylo snadné. Nakonec se zamluvená auta podařilo vyzvednout, i když s poloprázdnou nádrží. Další sranda přišla, když si chtěli vybrat peníze. Místní bankomaty jsou limitované, což kluky trochu překvapilo. Po vyřešení všech cestovatelských dobrodružství zbývalo už jen ujet 288 km do Fesu, kam naši závodníci dorazili ráno ve 4:30. Zalehli do připravených stanů a okamžitě usnuli. Po pár hodinách spánku je probral šílený budíček. Na programu pátečního rána totiž byly technické přejímky v hotelovém parku. „Karel, náš nový kamion Iveco, bez problémů absolvoval klasické přejímkové kolečko. Pořadatelům jsme předložili licence, doklady, potvrzení o platbách, lékařské dotazníky. Sesbírali jsme všechna potřebná razítka. Dostali jsme náramky, nálepky s číslem 501 a také přístroje do auta. A zítra už hurá na trať,“ popisoval úvodní formality Mates.

   

   

   

   

„Nemám rád první etapy!“

A v sobotu Karel se svou posádkou vyrazil do první etapy vedoucí z Fesu do Erfoudu. Jak Mates pokaždé zdůrazňuje, úvodní etapy nemá rád. Posádce chvíli trvá, než se rozjede a současně ji brzdí mnohokrát ověřená zkušenost, že první etapa závod nevyhrává. Proto jede hlavně hlavou, s rozmyslem a na částečný výkon. Ani v Maroku tomu nebylo jinak. „Na začátku jsme krásně letěli, ale pak jsme udělali zadní pneumatiku. Dařilo se nám jet dál a průběžně ji dofukovat. Ale najednou jsme prorazili další, tentokrát přední kolo. Pokračovat už se nedalo. Museli jsme přední kolo vyměnit,“ popisuje vývoj závodu Macík. Výměnou kola posádka českého kamionu ztratila asi 9 minut. Ale ve zbývající části etapy se dařilo ztrátu dotahovat. Menší navigační nedorozumění pak přibrzdilo vůz týmu Big Shock Racing ještě těsně před koncem etapy. „Při výjezdu z řečiště jsme špatně odbočili a bylo třeba vrátit se přes duny. To nás stálo dalších pár minut,“ dodává navigátor Fery.  

   

Do cíle tak Matesův vůz dojel na krásném druhém místě. Ze dvou, hahaha. „Jsme v pořádku v cíli, to je hlavní, a zítra na to šlápneme. Už víme, že to bude drsná jízda, ale těšíme se na ni. Úvodní etapa byla náročná, vedla v kamení, po skalách, kamion se tam jen těžko vešel. Chvílemi to vypadalo dost nebezpečně, ale já mám technické tratě rád,“ vzkazuje Mates. Důležité také je, že týmový speciál Karel jede výborně. Po 1. etapě nepotřeboval zásadnější servis, vše funguje, jak má. Druhá etapa odstartuje v neděli a cíl závodu na posádky čeká ve středu 9. 10. Držme klukům palce!

   

Pro všechny příznivce Dakaru byla založena Facebooková skupina a Instagramový profil @posedlidakarem, kde je možné s týmem Big Shock Racing sledovat nové informace, diskutovat a držet palce všem českým závodníkům.