V životě se dějí věci, vedle kterých jsou prasklé pneumatiky nebo slabší výkon motoru naprosto zanedbatelné. V noci, když byl Mates téměř bez signálu, zavřený uprostřed pouště s bandou chrápajících závodníků, se mu v Praze narodila nádherná dcera. Maminka Kačka i malá Mia jsou zdravé a spokojené. A nám se zdá, že Mates už má největší výhru letošního Dakaru doma. Moc gratulujeme a těšíme se na novou fanynku!

Hezky své čekání na malou Miu, 8. týmovou holčičku, Mates popsal ještě před odjezdem na Dakar pro Sport.cz.

Kluci jeli dneska špičkově. Mates věří tomu, že jim dcerka přinesla štěstí. Etapa byla náročná, ale byla to plnohodnotná dunová etapa, ze který měli kluci občas slušnej fičák. Na pár dun se sice museli vracet a najíždět znovu, ale i tak jim to šlapalo skvěle. Dneska jeli kluci naplno a na hraně, ale extrémně si to užili. Uzavřeme to tím, že si tahle posádka fotrů dala parádní jízdu, která jim zajistila návrat do  TOP 5!

Úplně klidnou maratonskou noc nezažil neohrožený Brabčák. V 10. etapě spadl v duně. Naneštěstí přitom zlomil řídítka. Jejich oprava bohužel neproběhla povoleným způsobem a Honza vyfasoval penalizaci 6 hodin. Důležité ale je, že i přes všechny předchozí zdravotní těžkosti a bravurně zvládnuté pády statečně pokračuje v závodu. Už teď je Brabčák pro spoustu fanoušků vítězem!

DATUM: 16. 1. 2020

POSÁDKA: Martin Macík, František Tomášek a David Švanda

KAMION: Karel, Iveco Powerstar

STARTOVNÍ ČÍSLO: 504

ETAPA ČÍSLO: 11

INFORMACE O ETAPĚ:

Shubaytah – Haradh

744 km, rychlostní zkouška: 379 km

Posádky byly zcela odkázány samy na sebe. Stihly-li škody z předešlé etapy opravit zavčasu, zbyl jim čas i na trochu spánku. Unavení jezdci a piloti však museli vyrazit do předposlední etapy, která na prvních 80 kilometrech přinesla nejvyšší duny Saudské Arábie. Hrozila zapadnutí, která mohla jezdce stát i mnoho hodin času. Touto trasou prý cestovali první objevitelé ropy v této oblasti.

INFORMACE O TERÉNU Z POHLEDU TÝMU: Kluci si konečně zazávodili. Duny od začátku do konce. Byly velký, těžký a členitý. Museli se vyjíždět. Pak se letělo po rovinkách, kde byly měkký navátý duny.

NAVIGACE: Bylo potřeba hledat cesty. Ferry hodně navigoval, aby Mates jel, kam bylo potřeba.

UMÍSTĚNÍ V ETAPĚ: 5.

CELKOVÉ POŘADÍ: 5.

KAMIONŮ DOJELO DO CÍLE: 28

OBECNÉ VÝSLEDKY KAMIONŮ:

Pořadí Posádka Celkový čas Rozdílový čas od prvního
1. 511 A. Kariginov 04:44:51 00:00:00
2. 501 D. Sotnikov 04:46:18 00:01:27
3. 516 A. Shibalov 04:48:16 00:03:25
4. 500 A. Nikolaev 04:49:09 00:04:18
5. 503 S. Viazovich 04:57:05 00:12:14
6. 504 M. Macík 04:58:05 00:13:14

 

DOBRODRUŽSTVÍ BĚHEM ETAPY: Kluci utrhli držák kabiny, protože si jednou dvakrát skočili trochu víc. I s tím ale dokázali dojet do cíle!

STAV KARLA PO ETAPĚ: Auto fungovalo výborně a nemělo problém. Pneumatika neměla šanci se odtrhnout, protože kluci neletěli 140.

PENALIZACE: 0

SHRNUTÍ ETAPY Z POHLEDU TÝMU: Perfektní, ale extrémně náročná etapa. Bylo to namáhavý, Mates si prý málem ukroutil ruce.

 

DATUM: 16. 1. 2020

JEZDEC: Jan Brabec

MOTORKA: KTM 450 Rally

STARTOVNÍ ČÍSLO: 43

ETAPA ČÍSLO: 11

ČAS: 05:23:04

UMÍSTĚNÍ V ETAPĚ: 38.

CELKOVÉ POŘADÍ: 56.

ZTRÁTA NA 1. MÍSTO: 01:13:42

PENALIZACE: 0

SHRNUTÍ ETAPY Z POHLEDU JB: Zatím jsme se s Brabčákem kvůli signálu nebyli schopní spojit, jakmile budeme mít nějaké informace, doplníme je sem.

Založili jste si vlastní dakarský deník? Ukažte nám ho na našich sociálních sítích. Můžete tak učinit v naší Facebookové skupině. Také můžete sledovat naši Instagramovou stránku, kde s námi můžete své deníky sdílet pomocí #posedlidakarem.

A nezapomeňte, že pro opravdový fandy Dakaru máme naplánováno hned několik talkshows, který se uskuteční během ledna a února. Přidejte se k nám co nejdříve, vstupenky na besedy Posedlí Dakarem mizí závratnou rychlostí. Kdo si chce ještě sehnat lístek, ať neváhá. Vypadá to, že po Dakaru už nebudou!

Sledujte dakarské vysílání ČT – Dakarské ozvěny + Dakar Rally 2020. Sledovat je můžete i na jejich FB.

Tiskovou zprávu věnující se této etapě detailněji najdete na www.bigshockracing.cz.

TIP: doporučujeme si Dakarský deník vytisknout vždy až následující den, kdy jsou statistiky opravdu definitivní.