Jeden z nejtěžších závodů světa Rally Dakar dnes zakončil již 42. ročník. Mates, Ferry a David dostali Karla za cílovou pásku v každé etapě. Vždycky si vedli skvěle, a i když čelili nepříjemnostem, dokázali si poradit a především pak nevzdat se! V poslední 12. etapě zajeli úplně nejlíp. Skončili na 3. místě a celkově jsou 5. Když vezmeme v potaz, co všechno kluky na trati potkalo, zlomená spojovačka, prasklý pneumatiky nebo dojetí jedný z etap jen na zadní náhon, pak je tohle naprosto SHOCKUJÍCÍ výkon. Ale překvapivý rozhodně není. Do cíle totiž kluky hnala neskutečná podpora od vás, přejících a pozitivních fanoušků, a jejich rodin. Velký dík patří mediálním mr*kám a především pak klukům mechanickejm, který dřeli dnem i nocí proto, aby tohle bylo možný!

Čeští závodníci znovu potvrdili, že ve svý kategorii patří mezi nejlepší. Karel vyvinutý a postavený šéfem týmu Martinem Macíkem starším v sedlčanských dílnách se při svém prvním startu dobře osvědčil, když neohroženě držel krok s továrními vozy. Big Shock Racing se na tomhle Dakaru stal nejlepším privátním týmem kategorie.

Brabčák, překonávající vlastní limity, dokázal na letošním Dakaru skvěle obstát. Už jen to, že se po vážném květnovém zranění, spoustě operací, létě stráveným na vozíku a nekonečných rehabkách dokázal postavit na start a každej den vyjíždět plný odhodlání, je prostě skvělý. Na Dakaru se umístil na 54. celkový pozici a 31. v etapě, což je pořádná řacha! Brabčáka na cestě k cíli nezastavily hrůzostrašný pády, zlomenej malíček, ani zlomený řídítka. Dakar statečně dojel až do úplnýho cíle.

DATUM: 17. 1. 2020

POSÁDKA: Martin Macík, František Tomášek a David Švanda

KAMION: Karel, Iveco Powerstar

STARTOVNÍ ČÍSLO: 504

ETAPA ČÍSLO: 12

INFORMACE O ETAPĚ:

Haradh – Qiddiyah

447 km, rychlostní zkouška: 374 km

Poslední etapa neměla přinýst žádnou spanilou jízdu. Posledních 100 kilometrů mělo být pro navigátory velkou výzvou a zkouškou jak se patří. 20 km před cílem měl na jezdce čekat měřený úsek. Nejrychlejší na tomto úseku měl získat „Qiddiya Trophy“. Tenhle čas neměl být započítáván do celkových výsledků.

INFORMACE O TERÉNU Z POHLEDU TÝMU: Šutry a písek.

NAVIGACE: V poslední etapě si Ferry zanavigoval úplně nejvíc. Navigačně to byla náročná etapa. Pravá střídala levou, cesta, mimo cestu… Hodně se to střídalo.

UMÍSTĚNÍ V ETAPĚ: 4.

CELKOVÉ POŘADÍ: 5.

KAMIONŮ DOJELO DO CÍLE:

OBECNÉ VÝSLEDKY KAMIONŮ:

Pořadí Posádka Celkový čas Rozdílový čas od prvního
1. 511 A. Kariginov 01:28:41 00:00:00
2. 528 A. Vishneuski 01:30:42 00:02:01
3. 500 E. Nikolaev 01:30:48 00:02:07
4. 504 M. Macík 01:31:22 00:02:41
5. 516 A. Shibalov 01:31:34 00:02:53
6. 502 A. Loprais 01:31:59 00:03:18

 

DOBRODRUŽSTVÍ BĚHEM ETAPY: Žádný drama. Bylo to primárně o rychlosti.

STAV KARLA PO ETAPĚ: Karel je v pořádku. Etapu dokončil jen s malou rankou na kole.

PENALIZACE: 0

SHRNUTÍ ETAPY Z POHLEDU TÝMU: Posledních 160 km byla rychlovka! Bylo to hodně rovný a strašně moc o navigaci. Klukům se jelo parádně a jsou šťastný, že jsou v cíli. Byla to pěkná, ale rychlá etapa.

 

 

DATUM: 17. 1. 2020

JEZDEC: Jan Brabec

MOTORKA: KTM 450 Rally

STARTOVNÍ ČÍSLO: 43

ETAPA ČÍSLO: 12

ČAS: 01:46:28

UMÍSTĚNÍ V ETAPĚ: 31.

CELKOVÉ POŘADÍ: 54.

ZTRÁTA NA 1. MÍSTO: 00:18:13

PENALIZACE: 0

SHRNUTÍ DAKARU Z POHLEDU JB: Po tom všem, co poslední rok zažil jel s větší pohodou, šetřil zašroubované koleno, aby vydrželo až do cíle, snažil se rozložit síly. Navigace mu letos dobře fungovala. Ale je to Dakar, letům se tu člověk nevyhne. Brabčák je rád, že to dal a děkuje všem, kteří mu pomáhali a fandili.

Pro tým Big Shock Racing ale bude dakarské dobrodružství pokračovat ještě po návratu do České republiky. Na besedách Posedlí Dakarem, které proběhnou během ledna a února, se závodníci i další členové týmu potkají s fanoušky v Praze, Brně, Ostravě, Bratislavě, Jablonci, Českých Budějovicích, Zlíně a dalších městech. Akce návštěvníkům přinesou historky, videa, vyprávění a další zajímavé detaily z letošního Dakaru, na které nebyl prostor během samotného závodu. Součástí bude i projekt Respect Road – Na silnici nezávodím, který Martin Macík připravuje spolu s ŘSD ČR.

Tiskovou zprávu věnující se této etapě detailněji najdete na www.bigshockracing.cz.

TIP: doporučujeme si Dakarský deník vytisknout vždy až následující den, kdy jsou statistiky opravdu definitivní.