Ve druhé etapě si Ferry stěžoval, že ho píchá u srdce. Že to nebude žádný drama nám bylo úplně jasný. Ferry je, jak Mates s oblibou říká, hysterka, takže bylo ve hře žebírko anebo stesk po rodince. Do parády si ho vzal pro jistotu terapeut, Ferry zakřupal na sto způsobů a byl dobrej. Ve 3. etapě se klukům nejelo tak pohodově jako doposud, ale bojovali až do konce. Dojeli na krásném 7. místě a celkově jsou na ještě úžasnější 4. pozici! Tým řeší Karlův výkon. Udělali kolo, ale na jedničku zmákli 6 navigačních chytáků.
Brabčák jede stále na pohodu. Jede hlavně hlavou, díky čemuž zvládá navigaci na jedničku. 100% tempo přijde později!
DATUM: 7. 1. 2020
POSÁDKA: Martin Macík, František Tomášek a David Švanda
KAMION: Karel, Iveco Powerstar
STARTOVNÍ ČÍSLO: 504
ETAPA ČÍSLO: 3
INFORMACE O ETAPĚ:
Neom – Neom
491 km, rychlostní zkouška: 414 km
Tahle část rallye Dakar by se dala s nadsázkou nazvat posvátnou cestou. Rallye totiž vede po hranici s Jordánskem. Nabízí řadu kaňonů a horských cest, vedoucích písečnými terény. V této etapě se účastníci dostanou do nejvyššího bodu soutěže, který leží v nadmořské výšce 1 400 metrů.
INFORMACE O TERÉNU Z POHLEDU TÝMU: Krásný duny a dlouhý písčitý roviny.
NAVIGACE: Jednou měli kluci asi tak 2minutový zásek, jinak bylo po cestě 6 chytáků, kde bylo potřeba trefit různý cestičky, skály atp. to dali kluci skvěle, a tak si všechno vynahradili. Byla prý těžká jako prasátko.
UMÍSTĚNÍ V ETAPĚ: 7.
CELKOVÉ POŘADÍ: 4.
KAMIONŮ DOJELO DO CÍLE: 39
OBECNÉ VÝSLEDKY KAMIONŮ:
Pořadí | Posádka | Celkový čas | Rozdílový čas od prvního |
1. | 511 A. Kariginov | 03:59:15 | |
2. | 503 S. Viazovich | 04:04:09 | 00:04:54 |
3. | 516 A. Shibalov | 04:10:28 | 00:11:13 |
4. | 524 R. De Groot | 04:14:40 | 00:15:25 |
5. | 502 A. Loprais | 04:24:14 | 00:24:59 |
6. | 508 A. Vasilevski | 04:24:32 | 00:25:17 |
7. | 504 M. Macík | 04:29:02 | 00:29:47 |
DOBRODRUŽSTVÍ BĚHEM ETAPY: V dunách kluci trochu ztratili. Zato technický cesty, řečiště, rozbitý kameny a skály dali skvěle. 10 km před neutralizací udělali gumu, což byla škoda. V neutralizaci by kluci neztratili 5-6 minut, které museli věnovat výměně gumy. S Lopíkem se dneska pěkně škádlili v předjíždění.
STAV KARLA PO ETAPĚ: Výborný. Karel je ale maličko trápí. Od začátku má problém s výkonem, jedná se o elektrickou závadu. Neví se však kde. Kluci už vyměnili všechno možný a zatím je to docela záhada. Může to být jeden z milionů kabelů. Je to jako hledání zlatýho grálu. Nejspíš k tomu došlo vybitím baterky při převozu. Karel tak jede na 70-80 % výkonu.
PENALIZACE: 0
SHRNUTÍ ETAPY Z POHLEDU TÝMU: V dunách, kde mohli kluci letět 140 dávali jen 120, takže dost ztratili. Na posledních 100 km do toho ale šlápli a propad bezchybně stáhli.
DATUM: 7. 1. 2020
JEZDEC: Jan Brabec
MOTORKA: KTM 450 Rally
STARTOVNÍ ČÍSLO: 43
ETAPA ČÍSLO: 3
ČAS: 04:17:28
UMÍSTĚNÍ V ETAPĚ: 38.
CELKOVÉ POŘADÍ: 33.
ZTRÁTA NA 1. MÍSTO: 00:38:18
SHRNUTÍ ETAPY Z POHLEDU JB: Honza jel dneska lážo pláži. Je si vědom toho, že nohu bude ještě potřebovat. Chvíli mu potrvá zvyknout si na 100% tempo, ale pohoda mu hraje do karet co se navigace týká.
Založili jste si vlastní dakarský deník? Ukažte nám ho na našich sociálních sítích. Můžete tak učinit v naší Facebookové skupině. Také můžete sledovat naši Instagramovou stránku, kde s námi můžete své deníky sdílet pomocí #posedlidakarem.
A nezapomeňte, že pro opravdový fandy Dakaru máme naplánováno hned několik talkshows, který se uskuteční během ledna a února. Přidejte se k nám!
Sledujte dakarské vysílání ČT – Dakarské ozvěny + Dakar Rally 2020. Hned po přečtení deníku můžete omrknout včerejší díl s Martinovým rozhovorem! Sledovat je můžete i na jejich FB.
Tiskovou zprávu věnující se této etapě detailněji najdete na www.bigshockracing.cz.
TIP: doporučujeme si Dakarský deník vytisknout vždy až následující den, kdy jsou statistiky opravdu definitivní.