Dneska kluci opět prověřili své síly a schopnosti. Konečně se dočkali vytouženého písčitého terénu, do kterého se museli prodrat přes závěje prachu pilotů, v jejichž závěsu dnes startovali. Poté, co jich maximum předjeli, přišli o spojovačku a nejen mechanik David Švanda se musel chopit nářadí. Všichni makali jak diví, aby se nezasekli na dlouho. Zanedlouho byli kluci zase na kolech a v písku stírali propad. Jejich neúnavnost nás nepřestane udivovat.

Brabčák nám během 5. etapy pěkně zatopil, když při pádu vyřadil z provozu přístroj pro online sledování na trati. Všichni jsme si oddechli ve chvíli, kdy se znenadání zjevil v cíli.

DATUM: 9. 1. 2020

POSÁDKA: Martin Macík, František Tomášek a David Švanda

KAMION: Karel, Iveco Powerstar

STARTOVNÍ ČÍSLO: 504

ETAPA ČÍSLO: 5

INFORMACE O ETAPĚ:

Al Ula – Ha’il

564 km, rychlostní zkouška: 353 km

Orientačními body byly pro jezdce písečné duny. Tato etapa totiž vedla z valné části písečným prostředím a duny tak měly navigátorům pomoci v minimalizaci navigačních chyb. Rozsáhlá působivá dunová pole byly ve sjezdech místy smíseny s rozptýlenou pouštní trávou, která vyžaduje pokročilé řidičské dovednosti.

INFORMACE O TERÉNU Z POHLEDU TÝMU: Kluci se konečně dočkali technického ježdění a užili si písek a pouštní trávu na maximum. Bylo to technický, rychlý a měkký. Než se dostali do písku, projeli kamením a spoustou hustého prachu závodníků, kteří byli před nimi, a které bylo potřeba předjet.

NAVIGACE: V 5. etapě nebyly žádné větší chytáky. Kluci jeli bez chybičky.

UMÍSTĚNÍ V ETAPĚ: 9.

CELKOVÉ POŘADÍ: 5.

KAMIONŮ DOJELO DO CÍLE: 31

OBECNÉ VÝSLEDKY KAMIONŮ:

Pořadí Posádka Celkový čas Rozdílový čas od prvního
1. 501 D. Sotnikov 04:12:04 00:00:00
2. 516 A. Shibalovv 04:15:10 00:03:06
3. 511 A. Kariginov 04:15:19 00:03:15
4. 503 S. VIazovich 04:28:34 00:16:30
5. 502 A. Loprais 04:35:42 00:23:38
6. 522 VWC. Versteijnen 04:46:19 00:34:15
7. 506 M. Van Den Brink 04:46:25 00:34:21
8. 521 P. Garrouste 04:48:32 00:36:28
9. 504 M. Macík 04:54:33 00:42:29

 

DOBRODRUŽSTVÍ BĚHEM ETAPY: Při jednom z nepřehledných manévrů se jim ohnula spojovačka. Karel letěl na obrovských šutrech, když se v mlze se objevila skála a díra mezi. Slabá viditelnost způsobila neplechu, jak řekl Mates „Bylo to hrc, frc“. Karel byl bohužel poškozený natolik, že nebylo možný pokračovat v jízdě. Matesův drive tak vzal na půl hodinky za své. Role zachránce se ujal mechanik David a za asistence kluků dali Karla zase do pořádku. Naštěstí s sebou kluci měli náhradní díl. Po výměně následovala raketová jízda do cíle. Tohle umí Mates prostě skvěle!

STAV KARLA PO ETAPĚ: Dobrý, opraví se drobnosti, vymění se spojovačka, ať mají kluci náhradní zase s sebou a provede se potřebná kontrola. Karel dává všechno úžasně.

PENALIZACE: 0

SHRNUTÍ ETAPY Z POHLEDU TÝMU: Až na nepředvídatelné strasti se spojovačkou valili kluci jako draci a užívali si duny, ve kterých se jim jelo parádně.

 

DATUM: 9. 1. 2020

JEZDEC: Jan Brabec

MOTORKA: KTM 450 Rally

STARTOVNÍ ČÍSLO: 43

ETAPA ČÍSLO: 5

ČAS: 05:05:19

UMÍSTĚNÍ V ETAPĚ: 50.

CELKOVÉ POŘADÍ: 38

ZTRÁTA NA 1. MÍSTO: 1:07:46

PENALIZACE:

SHRNUTÍ ETAPY Z POHLEDU JB: Honza spadl na 90. kilometru. Odřel se o šutry, utrhal si kabely od antén, a tak přestal vysílat. Trochu ho bolí rameno, ale jinak je v pořádku.  Dakar je podle něj letos vážně náročný, ale drží se perfektně a nohu si hlídá, jak to jde.

FOTO

Založili jste si vlastní dakarský deník? Ukažte nám ho na našich sociálních sítích. Můžete tak učinit v naší Facebookové skupině. Také můžete sledovat naši Instagramovou stránku, kde s námi můžete své deníky sdílet pomocí #posedlidakarem.

A nezapomeňte, že pro opravdový fandy Dakaru máme naplánováno hned několik talkshows, který se uskuteční během ledna a února. Přidejte se k nám co nejdříve, vstupenky na besedy Posedlí Dakarem mizí závratnou rychlostí. Kdo si chce ještě sehnat lístek, ať neváhá. Vypadá to, že po Dakaru už nebudou!

Sledujte dakarské vysílání ČT – Dakarské ozvěny + Dakar Rally 2020. Sledovat je můžete i na jejich FB. Dnes večer bude v ozvěnách opět rozhovor s Matesem.

Tiskovou zprávu věnující se této etapě detailněji najdete na www.bigshockracing.cz.

TIP: doporučujeme si Dakarský deník vytisknout vždy až následující den, kdy jsou statistiky opravdu definitivní.