Dneska kluci opět prověřili své síly a schopnosti. Konečně se dočkali vytouženého písčitého terénu, do kterého se museli prodrat přes závěje prachu pilotů, v jejichž závěsu dnes startovali. Poté, co jich maximum předjeli, přišli o spojovačku a nejen mechanik David Švanda se musel chopit nářadí. Všichni makali jak diví, aby se nezasekli na dlouho. Zanedlouho byli kluci zase na kolech a v písku stírali propad. Jejich neúnavnost nás nepřestane udivovat.
Brabčák nám během 5. etapy pěkně zatopil, když při pádu vyřadil z provozu přístroj pro online sledování na trati. Všichni jsme si oddechli ve chvíli, kdy se znenadání zjevil v cíli.
DATUM: 9. 1. 2020
POSÁDKA: Martin Macík, František Tomášek a David Švanda
KAMION: Karel, Iveco Powerstar
STARTOVNÍ ČÍSLO: 504
ETAPA ČÍSLO: 5
INFORMACE O ETAPĚ:
Al Ula – Ha’il
564 km, rychlostní zkouška: 353 km
Orientačními body byly pro jezdce písečné duny. Tato etapa totiž vedla z valné části písečným prostředím a duny tak měly navigátorům pomoci v minimalizaci navigačních chyb. Rozsáhlá působivá dunová pole byly ve sjezdech místy smíseny s rozptýlenou pouštní trávou, která vyžaduje pokročilé řidičské dovednosti.
INFORMACE O TERÉNU Z POHLEDU TÝMU: Kluci se konečně dočkali technického ježdění a užili si písek a pouštní trávu na maximum. Bylo to technický, rychlý a měkký. Než se dostali do písku, projeli kamením a spoustou hustého prachu závodníků, kteří byli před nimi, a které bylo potřeba předjet.
NAVIGACE: V 5. etapě nebyly žádné větší chytáky. Kluci jeli bez chybičky.
UMÍSTĚNÍ V ETAPĚ: 9.
CELKOVÉ POŘADÍ: 5.
KAMIONŮ DOJELO DO CÍLE: 31
OBECNÉ VÝSLEDKY KAMIONŮ:
Pořadí | Posádka | Celkový čas | Rozdílový čas od prvního |
1. | 501 D. Sotnikov | 04:12:04 | 00:00:00 |
2. | 516 A. Shibalovv | 04:15:10 | 00:03:06 |
3. | 511 A. Kariginov | 04:15:19 | 00:03:15 |
4. | 503 S. VIazovich | 04:28:34 | 00:16:30 |
5. | 502 A. Loprais | 04:35:42 | 00:23:38 |
6. | 522 VWC. Versteijnen | 04:46:19 | 00:34:15 |
7. | 506 M. Van Den Brink | 04:46:25 | 00:34:21 |
8. | 521 P. Garrouste | 04:48:32 | 00:36:28 |
9. | 504 M. Macík | 04:54:33 | 00:42:29 |
DOBRODRUŽSTVÍ BĚHEM ETAPY: Při jednom z nepřehledných manévrů se jim ohnula spojovačka. Karel letěl na obrovských šutrech, když se v mlze se objevila skála a díra mezi. Slabá viditelnost způsobila neplechu, jak řekl Mates „Bylo to hrc, frc“. Karel byl bohužel poškozený natolik, že nebylo možný pokračovat v jízdě. Matesův drive tak vzal na půl hodinky za své. Role zachránce se ujal mechanik David a za asistence kluků dali Karla zase do pořádku. Naštěstí s sebou kluci měli náhradní díl. Po výměně následovala raketová jízda do cíle. Tohle umí Mates prostě skvěle!
STAV KARLA PO ETAPĚ: Dobrý, opraví se drobnosti, vymění se spojovačka, ať mají kluci náhradní zase s sebou a provede se potřebná kontrola. Karel dává všechno úžasně.
PENALIZACE: 0
SHRNUTÍ ETAPY Z POHLEDU TÝMU: Až na nepředvídatelné strasti se spojovačkou valili kluci jako draci a užívali si duny, ve kterých se jim jelo parádně.
DATUM: 9. 1. 2020
JEZDEC: Jan Brabec
MOTORKA: KTM 450 Rally
STARTOVNÍ ČÍSLO: 43
ETAPA ČÍSLO: 5
ČAS: 05:05:19
UMÍSTĚNÍ V ETAPĚ: 50.
CELKOVÉ POŘADÍ: 38
ZTRÁTA NA 1. MÍSTO: 1:07:46
PENALIZACE:
SHRNUTÍ ETAPY Z POHLEDU JB: Honza spadl na 90. kilometru. Odřel se o šutry, utrhal si kabely od antén, a tak přestal vysílat. Trochu ho bolí rameno, ale jinak je v pořádku. Dakar je podle něj letos vážně náročný, ale drží se perfektně a nohu si hlídá, jak to jde.
FOTO
Založili jste si vlastní dakarský deník? Ukažte nám ho na našich sociálních sítích. Můžete tak učinit v naší Facebookové skupině. Také můžete sledovat naši Instagramovou stránku, kde s námi můžete své deníky sdílet pomocí #posedlidakarem.
A nezapomeňte, že pro opravdový fandy Dakaru máme naplánováno hned několik talkshows, který se uskuteční během ledna a února. Přidejte se k nám co nejdříve, vstupenky na besedy Posedlí Dakarem mizí závratnou rychlostí. Kdo si chce ještě sehnat lístek, ať neváhá. Vypadá to, že po Dakaru už nebudou!
Sledujte dakarské vysílání ČT – Dakarské ozvěny + Dakar Rally 2020. Sledovat je můžete i na jejich FB. Dnes večer bude v ozvěnách opět rozhovor s Matesem.
Tiskovou zprávu věnující se této etapě detailněji najdete na www.bigshockracing.cz.
TIP: doporučujeme si Dakarský deník vytisknout vždy až následující den, kdy jsou statistiky opravdu definitivní.