Málokdo čekal, že by na Rallye du Maroc s Martinem Macíkem a týmem Big Shock Racing byla nuda, ale že závod bude od začátku takové drama netušil nikdo!     

Co se stalo?

Druhou etapu měl Macíkův kamion dobře rozjetou, letěly jak vystřelená raketa, ale pak se něco pokazilo. Karel nečekaně zaparkoval na 70. kilometru. Jak komentoval Martin Macík: „Něco se děje v převodovce,“. Posádka tak zůstala stát uprostřed pouště. Na místě se nedalo nic dělat. Bylo po etapě a hrozilo, že i po celém závodu.

Závodníci odmontovali kardan, aby mohli být odtaženi na lanu. A díky odhodlané pomoci Jaroslava Valtra, kterému tímto moc děkujeme, se dostali na silnici. Odtud je asistence odtáhla asi 80 km zpět do bivaku. To by ale nebyli naši kluci, aby to vzdali tak snadno! A tak se okamžitě vrhli do akce.

   

Bez váhání se pustili do hledání problému. Po rozebrání Karla v bivaku se ukázalo, že šlo o vadu materiálu. Selhal jeden z repasovaných dílů. Potřebný náhradní díl nebyl na skladě. Proto začal Mates žhavit telefony a mechanici se rozjeli po okolních městech a vesnicích, aby sehnali vše potřebné. Díky neuvěřitelným schopnostem všech zúčastněných, zejména pak Ládi Fajtla, se součástku nakonec podařilo získat. „Nebyl to sice úplně přesný kus, který bychom potřebovali, nebyl nový, ale Češi si vždycky dokážou poradit,“ popisuje mechanik David Švanda.  V noci začaly práce na převodovce a ráno kolem 4. hodiny David otestoval Karla při jízdě, aby mohli mechanici radostně oznámit, že je Karel připraven.

   

V pondělí dopoledne se tak Mates, Fery a David mohli s 72 hodinovou penalizací vydat do boje o druhé místo ze dvou (hahaha) a do 3. etapy Rallye du Maroc dlouhé přes 270 km. Za nedokončení etapy posádka obdržela sice takhle velkou penalizaci, ale hlavní je, že může pokračovat. „Důležité je, že se Karlova slabina odhalila včas a neprojevila se až na Dakaru. Big Shock Racing bojuje dál, sbíráme nové zkušenosti, František může pilovat navigaci, která je identická s dakarskou, zvyká si na letošní novinky. Dál testujeme Karla, a hlavně se u toho dobře bavíme,“ shrnul aktuální dění v Maroku Mates.

Lety přes velbloudí trávu

Kamion týmu Big Shock Racing zvládl 3. etapu bez zásadnějších komplikací, i když dala zabrat. „Drsňárna. Je tu africký terén, pláně zakončené řečištěm. Spousta děr, schodů, skal, velbloudí tráva. Občas lítáme, driftujeme, gumy orvané,“ popisuje nástrahy trati Mates. A Fery zmiňuje také navigační náročnost závodu: „Jedeme, jako kamiony, vlastní trasu, úplně do čistého. V kabině si pomáháme, cestu hledáme všichni tři společně. Dnes se až na jedno zaváhání dařilo, ale občas je to detektivka.“

   

Dobrou zprávou je, že vyměněná součást převodovky, získaná od místních, zatím drží a funguje, i když s drobnými limity na malý kvalt, což lze poznat především v dunách, kde jedou kluci pomalu.

   

Jinak se ale neobjevily žádné další výraznější technické problémy. „Jednou jsme se zapíchli do velbloudí trávy a trochu zničili přední haupnu. Tu budeme večer opravovat, ale to je decentní záležitost,“ zakončuje mechanik David Švanda. V týmu i nadále přetrvává dobrá nálada, posádka se těší na další jízdu a Mates má radost, že získal další historky pro připravované besedy projektu Posedlí Dakarem.

Pro všechny příznivce Dakaru byla založena Facebooková skupina a Instagramový profil @posedlidakarem, kde je možné s týmem Big Shock Racing sledovat nové informace, diskutovat a držet palce všem českým závodníkům.